Discovery Inc. en gsm-gigant Vodafone hebben een nieuwe langetermijnovereenkomst voor content onthuld die 12 markten bestrijkt en die streamingdienst Discovery +, die maandag in de VS wordt gelanceerd , naar Vodafone-klanten in het VK, Duitsland en andere landen in Europa zal brengen.

Het partnerschap omvat de mobiele abonnees van Vodafone in het VK, Duitsland, Turkije, Italië, Spanje, Roemenië, Portugal, Griekenland, Tsjechië, Hongarije, Ierland en IJsland, evenals tv-klanten in al deze markten, met uitzondering van het VK en Turkije.

De deal, waarvan de financiële voorwaarden niet bekend zijn gemaakt, geeft Discovery toegang tot ongeveer 100 miljoen Vodafone-abonnees in heel Europa, waaronder ongeveer 6 miljoen betaaltelevisie, en nog veel meer breedband- en mobiele klanten, ‘waarop Discovery + beschikbaar kan worden gesteld voor een promotie. periode die per markt zal verschillen ”, aldus de bedrijven. De uitrol op de markten is gepland in de loop van 2021 en 2022.

Consumenten “zullen in staat zijn om hun favoriete inhoud van Discovery’s iconische merken, Eurosport, en een geplande streaming joint venture over de natuurlijke historiecollectie van de BBC te bekijken (behalve in het VK),” allemaal voor de eerste keer ooit op één plek. ” toegevoegd. “Bij de lancering heeft discovery + een van de grootste contentaanbiedingen van elke nieuwe streamingdienst, met een breed scala aan wereldwijde en lokale content, en originele series in populaire, gepassioneerde verticals waarin Discovery leiderschap in de categorie heeft, inclusief lifestyle en relaties; thuis en voedsel; echte misdaad; paranormaal; avontuur en natuurlijke historie; evenals wetenschap, technologie en het milieu, en hoogwaardige documentaires. “

Te beginnen met de Olympische Zomerspelen in Tokio wordt discovery + ook de streaming “Home of the Olympics” in Europa, met uitzondering van Rusland.

De lineaire tv-kanalen van Discovery blijven beschikbaar voor Vodafone-klanten in Duitsland, Italië, Spanje, Roemenië, Portugal, Griekenland, Tsjechië, Hongarije, Ierland en IJsland.

De overeenkomst zorgt voor een eerste lancering van Discovery + in sommige markten, terwijl het bereik in andere wordt vergroot. In het Verenigd Koninkrijk breidt de overeenkomst zich bijvoorbeeld uit na een eerder onthulde Discovery + lancering met de betaaltelevisiegigant Sky, eigendom van Comcast, die de streamer 12 maanden lang zonder extra kosten aan gebruikers van zijn premiumdienst Sky Q aanbiedt. Het bedrijf heeft ook een deal voor de streamer in Italië met Telecom Italia, die naar verwachting begin dit jaar van start gaat.

“We zijn verheugd dit multi-territorium en multi-platform partnerschap met Europa’s grootste mobiele en vaste netwerkoperator aan te kondigen”, aldus David Zaslav, president en CEO van Discovery. “Vodafone’s uitgebreide en diepe klantenrelaties zullen een krachtige motor voor ontdekking + vormen, aangezien we samen de definitieve bestemming voor real-life entertainment naar consumenten in heel Europa brengen. Onze hybride overeenkomst met Vodafone bevordert onze bredere strategie om onze lineaire distributierelaties uit te breiden om onze populaire inhoud aan consumenten op meer platforms en apparaten. “

Ahmed Essam, Chief Commercial Operations and Strategy Officer bij Vodafone, zei dat de deal “de positionering van Vodafone als een van Europa’s toonaangevende videocontentplatforms perfect aantoont”, en voegde eraan toe: “Discovery zal een belangrijk onderdeel zijn van ons entertainmentaanbod en een rijke keuze aan content bieden. dat zal Vodafone’s aanbod van een superieure klantervaring verbeteren via zijn hoogwaardige tv en flexibele streamingdiensten. “

Kasia Kieli, president en algemeen directeur van Discovery EMEA, zei: “discovery + zal ons unieke en krachtige wereldwijde en lokale contentaanbod benutten om fans in heel Europa van dienst te zijn, terwijl we het beste van real-life entertainment brengen aan ons gepassioneerde publiek. We zijn erg blij dat onze relatie met Vodafone blijft groeien. “

In streaming, net als in de traditionele betaal-tv, “distributie zaken,” Discovery International president en CEO JB Perrette vertelt THR . “We zijn in gesprek met een aantal verschillende partners”, zowel traditionele als mobiele en andere bedrijven, in verschillende internationale markten voor aanvullende distributieovereenkomsten voor discovery +.

Vodafone en vergelijkbare mobiele en technologiegiganten bieden een belangrijke kans op buitenlandse markten, legt hij uit. “Omdat we zo snel mogelijk willen opschalen en het product in zoveel mogelijk handen van de consument willen krijgen, is de kans op dit soort deals [enorm], vooral internationaal, waar traditionele betaaltelevisie in veel markten nooit behaalde een penetratie van meer dan 25-30 procent, “vertelt Perrette aan THR . “Deze partnerschappen kunnen ons toegang geven tot een gebruikersbestand dat tien keer zo hoog is als ons traditionele betaal-tv-universum, tegen een prijs die een achtste tot een tiende is van wat de toegangsprijzen zijn in het normale betaal-tv-universum. . De kans is enorm. “

En hij zegt dat vroege gebruikstrends in Groot-Brittannië en daarbuiten positief waren. “Het engagementniveau is zelfs ver boven onze verwachting”, zegt hij. “Hoewel true-crime series tot nu toe een van de grootste drijfveren voor klantenwerving blijken te zijn, kijkt die co-hort van klanten ook naar 90 Day Fiancé , en kijkt ook naar enkele van onze relaties en lifestyle-dingen.”

Ondanks de groei van streamingdiensten en toenemende concurrentie, voelt Perrette zich goed bij Discovery + en zijn vooruitzichten. “We bevinden ons nog in de prilste dagen van streaming-adoptie, … en adoptie zal nog een tijdje erg gezond blijven”, zegt hij. “Veel van deze andere services worden geleid door series en films met scripts, die concurreren in een zeer dichte ruimte waar duidelijk al grote leiders zijn in Netflix en nu tot op zekere hoogte Disney +, (Amazon) Prime.”

Maar het aanbod van Discovery “is een compliment voor hen allemaal, omdat wij de enigen zijn die toegewijd zijn aan deze real-life entertainmentmissie en het beste van niet-gescripte inhoud”, voegt hij eraan toe. “En de prijs waarmee we het kunnen doen, zullen ons altijd een veel gemakkelijkere aanvulling maken, omdat we het niet nodig hebben om 12, 15, 20 euro per maand te betalen om het model te laten werken. We kunnen dus altijd een enorme waarde bieden. . En onze inhoud is ongelooflijk plakkerig en dient mensen super. “

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here